Image default
WOMEN ONLY

Έχω πρόβλημα με τα κιλά μου: 3 δύσκολες καταστάσεις πώς να τις αντιμετωπίσεις

Έχω πρόβλημα με τα κιλά μου

Από τη Μαργαρίτα Οκτωράτου, MSc, κλινική διαιτολόγο – διατροφολόγο Δημόσιας Υγείας, επιστημονική υπεύθυνη Nutribalance.

Έχω πρόβλημα με τα κιλά μου: Τι γίνεται όταν θέλεις να δώσεις για δεύτερη φορά Πανελλήνιες και δεν θέλεις να πάρεις γραμμάριο; Πώς θα αντιμετωπίσεις τη ζυγαριά μετά από μια γέννα; Τι συμβαίνει όταν θέλεις να πάρεις κιλά, κι όχι να χάσεις; Η ειδικός σού δίνει απαντήσεις και συμβουλές για τρεις δύσκολες καταστάσεις σχετικά με τα κιλά σου.

Διάβασε επίσης: Η σωστή διατροφή για γράμμωση στην κοιλιά από τη διατροφολόγο

Έχω πρόβλημα με τα κιλά μου: 3 δύσκολες καταστάσεις πώς να τις αντιμετωπίσεις

1.Έχεις γεννήσει εδώ και καιρό αλλά η κοιλιά δεν λέει να πέσει

Είναι αλήθεια ότι η εγκυμοσύνη και ο τοκετός προκαλούν αλλαγές στο μεταβολικό ρυθμό και την εικόνα του δέρματος (πχ χαλάρωση ή ραβδώσεις), ανάλογα με την κληρονομικότητα αλλά και τη διατροφή και τη φυσική κατάσταση της γυναίκας πριν και κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης.

  • Εάν θέλεις να μειώσεις το λίπος στην περιοχή της κοιλιάς θα πρέπει να ακολουθήσεις ένα διαιτολόγιο το οποίο να περιέχει τρόφιμα από όλες τις ομάδες τροφίμων (φρούτα, λαχανικά, μη επεξεργασμένα δημητριακά, όσπρια και άπαχο κρέας, κοτόπουλο και ψάρι, ημιάπαχα γαλακτοκομικά και καλά λίπη από ελαιόλαδο και ξηρούς καρπούς), με ποικιλία (δηλαδή διαφορετικά τρόφιμα από κάθε ομάδα) και στην κατάλληλη ποσότητα.
  • Η ποσότητα αυτή θα πρέπει να είναι μικρή, ώστε τελικά να δίνεις στο σώμα σου λιγότερη ενέργεια από αυτή που χρειάζεται για τις βασικές μεταβολικές σου ανάγκες και τη σωματική σου δραστηριότητα.
  • Όλοι ξέρουμε λίγο ως πολύ τί μας κάνει καλό και τί όχι, οπότε φρόντισε να τα εφαρμόσεις στην καθημερινότητά σου και να επιτρέπεις στον εαυτό σου αυτά “που δεν πρέπει” (αν και αυτό είναι αντικείμενο μεγάλης συζήτησης) λιγότερο συχνά (πχ 1 φορά την εβδομάδα) ή σε μικρότερη ποσότητα ή σε Light εναλλακτικές.
  • Σίγουρα, το νέο μέλος της οικογένειας διεκδικεί μεγάλο μέρος του χρόνου και της φροντίδας σου, ο χρόνος και η φροντίδα που θα αφιερώσεις και στη δική σου διατροφή και άσκηση θα σου φέρει, αν όχι τα τέλεια, σίγουρα όμως σημαντικά αποτελέσματα!

2.Θέλεις να πάρεις κιλά αλλά με υγιεινό τρόπο

“Εάν θέλεις όντως να αυξήσεις το σωματικό σου βάρος, θα πρέπει σταδιακά και προοδευτικά να αυξήσεις την ποσότητα του φαγητού, και στα 5 γεύματα την ημέρα, μέσα από ένα διαιτολόγιο που να παρέχει όλα τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεται ο οργανισμός για να είναι υγιής και να λειτουργεί ομαλά, μέσα από μια ποικιλία τροφίμων, στην κατάλληλη ποσότητα”, τονίζει η Μαργαρίτα Οκτωράτου.

Επιπλέον,η συστηματική άσκηση με βάρη θα συμβάλλει στην, επίσης σταδιακή και ομαλή, αύξηση της μυικής σου μάζας.

Πρακτικές οδηγίες για να πάρεις βάρος με σωστό τρόπο:

  • Σταδιακή αύξηση της ποσότητας και ποικιλία τροφίμων: Βεβαίωσου ότι προσλαμβάνεις επαρκείς ποσότητες από όλες τις ομάδες τροφίμων (φρούτα, λαχανικά, γαλακτοκομικά, δημητριακά, κρέας, λίπος), και δοκίμασε να αυξήσεις προοδευτικά τις ποσότητες καθενός από αυτά, ίσως ξεκινώντας από εκείνα που σου αρέσουν περισσότερο.
  • Βάλε φαντασία: Σκέψου πέρα από τα καθιερωμένα. Μπορείς να προσθέσεις ξηρούς καρπούς και φρούτα στο γιαούρτι (κανονικό ή παγωμένο για ένα δροσιστικό σνακ) ή τα δημητριακά πρωινού σου ή ακόμα και τις σαλάτες σου, dressing με ελαιόλαδο και μουστάρδα στα φιλέτα, τις σαλάτες,ή τα σάντουιτς που μπορείς να έχεις ως κύρια γεύματα ή και σνακ, κ.λπ.
  • Μικροί και εφικτοί στόχοι: Συχνά βοηθάει το να βάζει κανείς μικρούς και εφικτούς εβδομαδιαίους στόχους (π.χ. θα μπορούσες να αυξήσεις το βάρος σου κατά 1/4 ή 1/2 του κιλού την εβδομάδα εάν καθημερινά φροντίσεις να προσλαμβάνεις 250 με 500 θερμίδες περισσότερες από όσες χρειάζεσαι κατά τη συντήρησή σου).
  • Περίοδος προσαρμογής και υπομονή: Για έναν άνθρωπο που έχει συνηθίσει να τρώει λίγο, αυτή η αύξηση στην ημερήσια πρόσληψη ενέργειας μπορεί να φανεί υπερβολική ή δύσκολη, οπότε δώσε στον εαυτό σου χρόνο να προσαρμοσθεί.
  • Εάν συνεχίσεις να δυσκολεύεσαι ή αν τελικά διαπιστώσεις ότι φοβάσαι να πάρεις βάρος θα μπορούσες να μιλήσεις με έναν ειδικό διατροφής.

3.Ξαναδίνεις Πανελλήνιες του χρόνου αλλά δεν θες να παχύνεις

Το βάρος μας παραμένει σταθερό όταν καθημερινά τρώμε μόνο τόσο όσο χρειαζόμαστε για τις βασικές μας μεταβολικές ανάγκες και τη σωματική μας δραστηριότητα. Εάν καταφέρνεις ήδη να διατηρείς σταθερό σωματικό βάρος, αυτό σημαίνει ότι έχεις βρει τη δική σου ισορροπία.

  • Σε κάθε περίπτωση, και με δεδομένο ότι αυτή τη περίοδο η καλή διάθεση και η νοητική ευεξία θα σου χρειαστούν, φρόντισε να έχεις και ένα γενικά ισορροπημένο διαιτολόγιο.
  • Όπως ενδεχομένως γνωρίζεις, ένα διαιτολόγιο θεωρείται ισορροπημένο όταν περιλαμβάνει τρόφιμα από όλες τις ομάδες τροφίμων (φρούτα, λαχανικά, γαλακτοκομικά, δημητριακά, κρέας, λίπος – είναι οι βασικές ομάδες τροφίμων), με ποικιλία (δηλαδή διαφορετικά τρόφιμα από κάθε ομάδα) και μέτρο (δηλαδή στην κατάλληλη ποσότητα, ανάλογα με τις ιδιαίτερες ανάγκες σου).
  • Εάν φροντίσεις τα τρως τακτικά γεύματα (πχ κάθε 3-4 ώρες), θα είναι ευκολότερο για σένα να ελέγξεις το αίσθημα της πείνας και κυρίως θα διατηρείς σταθερά επίπεδα ενέργειας (ώστε να μπορεί και ο εγκέφαλός σου να λειτουργεί ομαλά και να μη νιώθεις τον εκνευρισμό και την κακή διάθεση που νιώθουν όσοι μένουν πολλές ώρες νηστικοί).
  • Επίσης φρόντισε να πίνεις πολλά υγρά (κυρίως νερό αλλά και ημιάπαχο γάλα, φρέσκους χυμούς, ημιάπαχο γάλα, τσάι και καφέ με μέτρο, αναψυκτικά χωρίς ζάχαρη και χωρίς θερμίδες), ώστε μεταξύ άλλων να αποφύγεις την έλλειψη συγκέντρωσης και του αισθήματος κόπωσης ή τους πονοκεφάλους που συνδέονται ακόμα και με την ήπια αφυδάτωση.
  • Πάντως, θα σου πρότεινα να προσπαθήσεις να διατηρήσεις κάποιου βαθμού σωματική δραστηριότητα, επειδή έχει αποδειχθεί ότι συμβάλλει όχι μόνο στον έλεγχο του βάρους, αλλά και στη βελτίωση της διάθεσης και άλλων παραμέτρων που μπορεί να διευκολύνουν τη διαδικασία της μάθησης.

Διάβασε επίσης: 7 συμβουλές για επίπεδη κοιλιά σύμφωνα με τον ειδικό

Related posts

Μαλλιά Άνοιξη/ Καλοκαίρι 2020: Οι μεγάλες τάσεις στα χτενίσματα μαλλιών

celeb

5 βήματα για να αντιμετωπίσεις την ακμή τώρα

celeb

Κοκκινίλες μετά το μπάνιο; Στοπ στους ερεθισμούς με τις συμβουλές της δερματολόγου

celeb

5 πράγματα που δεν πρέπει να κάνεις αν θέλεις το μωρό σου να έχει έναν ήρεμο ύπνο

celeb

Η δίαιτα 3 ημερών για ενέργεια και τόνωση από το διατροφολόγο – trainer

celeb

Η έλλειψη ύπνου δεν είναι μόνο κακή για την υγεία αλλά μπορεί να σου προσθέσει και βάρος

celeb

Βαζελίνη: Πώς λειτουργεί; Είναι ασφαλής; Πότε να τη χρησιμοποιείς;

celeb

Γλυκιά τορτίγια: 5 τέλειοι συνδυασμοί για να δοκιμάσεις τώρα

celeb

Πώς να φορέσεις τα sneakers το χειμώνα και να είσαι on-trend

celeb