Image default
WOMEN ONLY

Γιατί πεινάς όταν έχεις άγχος;

Γιατί πεινάς όταν έχεις άγχος;

Το φαγητό γεννά συναισθήματα και αντίστροφα η χαρά, η λύπη, το στρες μας οδηγούν σε ακόρεστη όρεξη ή πλήρη αφαγία. Κάπως έτσι, καταναλώνοντας ελάχιστη τροφή αδυνάτισε και η ηθοποιός Lena Dunham πριν από δύο χρόνια, μετά τον χωρισμό της και τα χειρουργεία στα οποία υποβλήθηκε λόγω ενδομητρίωσης. Όμως, η δίαιτα της… χωρισμένης δεν συνιστάται για κανέναν και δεν εγγυάται υγιές βάρος. Η ηθοποιός, σήμερα, καταγράφει σε ημερολόγιο τι τρώει καθημερινά, ώστε να το διατηρήσει σε φυσιολογικά επίπεδα. Με ποιον τρόπο όμως επιδρά ένα συναισθηματικά φορτισμένο γεγονός στον τρόπο που τρεφόμαστε; Οι επιστήμονες επιβεβαιώνουν ότι καταστάσεις όπως το στρες ευνοούν συνήθως την προσθήκη βάρους. Βραχυπρόθεσμα, το άγχος ανακόπτει την όρεξή μας, γιατί το νευρικό σύστημα στέλνει μηνύματα στα επινεφρίδια να εκκρίνουν και άλλη αδρεναλίνη, κάτι που θέτει σε δεύτερη μοίρα την ανάγκη μας για φαγητό. Ωστόσο, μακροπρόθεσμα, εφόσον το στρες επιμένει, εκκρίνουμε μια άλλη ορμόνη, την κορτιζόλη, η οποία αυξάνει την όρεξη. Σε καθεστώς άγχους αναζητάμε τροφές με υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά και ζάχαρη που λειτουργούν… ανακουφιστικά. Έτσι παίρνουμε βάρος. Μιλήσαμε με τη διατροφολόγο Γεωργία Βαβουρανάκη, η οποία μας πρότεινε στρατηγικές για να βάλουμε όρια στο συναισθηματικό φαγητό με σύμμαχο ένα έξυπνο μενού.

Οι στρατηγικές

Με ποιον τρόπο, λοιπόν, μπορούμε να μειώσουμε την κατανάλωση γλυκών και πρόχειρου φαγητού στην καθημερινότητά μας; Μια μελέτη που δημοσιεύτηκε στην επιστημονική έκδοση Journal of Eating Disorders (9/2018) έδειξε πόσο σημαντικό είναι να μπορούμε να ελέγξουμε το συναισθηματικό φαγητό, στο οποίο οι περισσότεροι έχουμε επιδοθεί κάποια στιγμή στη ζωή μας. Ειδικότερα, η έρευνα έδειξε ότι όσοι έχουν φυσιολογικό βάρος και κάποιες φορές υποκύπτουν σε συναισθηματικό φαγητό, έχουν άλλες υγιεινές συνήθειες που λειτουργούν εξισορροπιστικά για τα περιστασιακά, διατροφικά ατοπήματα: φυσική δραστηριότητα, στρατηγικές ελέγχου στρες κ.ά. Η ειδικός αναφέρει τα εξής:

Βρείτε άλλους τρόπους επιβράβευσης: Όταν καταφεύγουμε διαρκώς σε γλυκά ή άλλες τροφές για να διαχειριστούμε τα συναισθήματά μας, τα κέντρα ανταμοιβής του εγκεφάλου διεγείρονται εκκρίνοντας ντοπαμίνη και εμείς νιώθουμε όμορφα. Από την παιδική ηλικία, έχουμε συνδέσει τη γλυκιά γεύση με την επιβράβευση, κάτι που συχνά μας οδηγεί στην κατανάλωση ανθυγιεινών τροφών μετά από κάποιο επίτευγμα. Καιρός να το αλλάξουμε αυτό και να έχουμε θετικά συναισθήματα ανταμείβοντάς μας διαφορετικά. «Επιβραβεύστε τον εαυτό σας με κάποιον άλλον τρόπο, όπως για παράδειγμα με ένα χαλαρωτικό μασάζ ή μια αγορά» επισημαίνει η ειδικός.

Διάβασε τη συνέχεια στο elle.gr

Related posts

Μελομακάρονα με χαρούπι και ζάχαρη καρύδας! Η υγιεινή συνταγή και για τα παιδιά!

celeb

Οι βιολογικές βαφές μαλλιών Cultivators Natural Products ήρθαν στη χώρα μας

celeb

Οι τροφές που δεν έχουν καθόλου υδατάνθρακες

celeb

Όταν η Μόδα αγκαλιάζει την Τέχνη

celeb

5 βραδινές συνήθειες που καταστρέφουν το δέρμα σου

celeb

«Είμαι αυστηρή με τον εαυτό μου»: Πώς να σταματήσεις την έντονη αυτοκριτική για να πας μπροστά

celeb

Γιατί δε χάνω κιλά; Κάνε το τεστ και μάθε γιατί δεν αδυνατίζεις!

celeb

Συμβουλές για αποτρίχωση με κερί: Τι να κάνεις πριν, κατά τη διάρκεια και μετά

celeb

Πώς να βρεις τον κατάλληλο ορό για την επιδερμίδα σου

celeb