WOMAN

Πονοκέφαλοι από άγχος: Πώς εξηγούνται και τι τους προκαλεί πραγματικά

Πονοκέφαλοι-από-άγχος:-Πώς-εξηγούνται-και-τι-τους-προκαλεί-πραγματικά

Πονοκέφαλοι από άγχος: Πώς εξηγούνται και τι τους προκαλεί πραγματικά

Τα επίπεδα άγχους σoυ αυξάνονται, η ανησυχία σου κορυφώνεται και ξαφνικά αισθάνεσαι σαν να υπάρχει μια κορδέλα που σφίγγει τον εγκέφαλό σου, συμπιέζοντάς τον σε έναν μικρό κύβο. Το άγχος μπορεί να έχει μια σειρά φυσικών συμπτωμάτων και οι ειδικοί λένε ότι οι πονοκέφαλοι είναι ένα από τα πιο συνηθισμένα.

«Ένας πονοκέφαλος που προκαλείται από άγχος ή νευρικότητα είναι κάτι που οι περισσότεροι άνθρωποι βιώνουν κάποια στιγμή» λέει στο Bustle, η Seema Sarin, διευθύντρια του lifestyle medicine στο EHE Health. Μια μελέτη του 2015 στο περιοδικό Cephalagia διαπίστωσε ότι υπάρχει μια ισχυρή σχέση μεταξύ των υψηλών επιπέδων στρες και πονοκεφάλων, ανεξάρτητα από το φύλο, την ηλικία ή τις συνήθειες του κάθε ανθρώπου.

Η Sarin εξηγεί ότι υπάρχουν δύο πιθανοί μηχανισμοί που μπορούν να προκαλέσουν άγχος. «Το άγχος και η νευρικότητα μπορούν να επηρεάσουν τα επίπεδα σεροτονίνης σου, τα οποία μπορούν να οδηγήσουν σε πονοκεφάλους», λέει. Όταν είσαι ανήσυχη, ο εγκέφαλος απελευθερώνει συχνά νευροδιαβιβαστές όπως η σεροτονίνη, οι οποίοι προκαλούν στενότητα των αιμοφόρων αγγείων. Όσο πιο πολύ στενεύουν, τόσο πιο πιθανό είναι να νιώσεις πόνο στο κεφάλι.

Εάν έχεις την τάση να αντιδράς στο άγχος με την ένταση των μυών σου, μπορεί επίσης να ακολουθήσουν πονοκέφαλοι. «Οι πονοκέφαλοι μπορεί να επιδεινωθούν από τις αντιδράσεις στο στρες ή στους παράγοντες που προκαλούν άγχος, όπως το τρίψιμο των δοντιών σου, το τέντωμα των μυών σου ή το σφίξιμο του σαγονιού σου», λέει η γιατρός. Μια επίθεση άγχους μπορεί να επιφέρει την αντίδραση πάλης ή φυγής του σώματος, όπου προετοιμάζεται να αντιμετωπίσει μια σοβαρή απειλή: το αίμα αρχίζει να αντλείται, ο καρδιακός σου ρυθμός αυξάνεται και οι μύες σε όλο το σώμα σου τεντώνονται, οδηγώντας σε πονοκεφάλους. Ακόμα και χαμηλότερα επίπεδα άγχους ή νευρικότητας μπορεί να προκαλέσουν πόνο στο κεφάλι σου. Θα μπορούσες να τεντώσεις τους μυς σου χωρίς καν να το συνειδητοποιήσεις.

Το άγχος μπορεί επίσης να σε κάνει να χάσεις τον ύπνο σου, κάτι που είναι επίσης πιθανό έναυσμα για πονοκεφάλους. Μια μελέτη του 2017 που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Journal of Headache and Pain, διαπίστωσε ότι αυτοί που υπέφεραν από αυπνίες είχαν περισσότερες πιθανότητες να παρουσιάσουν πονοκεφάλους και να αναφέρουν υψηλότερα επίπεδα άγχους και στρες.

Οι ημικρανίες, οι οποίες είναι πιο επώδυνες από τους πονοκεφάλους και περιλαμβάνουν συμπτώματα όπως ναυτία και ευαισθησία στο φως, μπορούν επίσης να συνδέονται στενά με το άγχος. «Σχεδόν οι μισοί Αμερικανοί που πάσχουν από ημικρανίες έχουν επίσης άγχος και όσοι έχουν ημικρανίες είναι πέντε φορές πιο πιθανό να βιώνουν αγωτικές καταστάσεις», λέει η Dr Sarin. Σύμφωνα με μια μελέτη που δημοσιεύθηκε στο Journal of Headache & Pain το 2017, το άγχος συνδέεται με την αύξηση του κινδύνου ημικρανίας, ιδιαίτερα σε άτομα που δυσκολεύονται να ελέγξουν την νευρικότητά τους.

Εάν νομίζεις ότι οι πονοκέφαλοι σου μπορεί να οφείλονται στο άγχος, είναι σημαντικό να μιλήσεις με το γιατρό σου. Θα μπορούσαν να υπάρξουν άλλα προβλήματα που πρέπει πρώτα να αποκλειστούν. Μόλις καταστεί σαφές ότι το άγχος είναι ο ένοχος, η θεραπεία συχνά θα μειώσει τα επίπεδα του άγχους σου λέει η Dr Sarin.

Related Articles

Ποια θα είναι πιο trendy χρώματα για το μαλλί σου τη νέα χρονιά

admin

Όλοι οι τρόποι με τους οποίους μπορείς να αποκτήσεις πιο γεμάτα φρύδια

admin

Ana de Armas: Το νέο της hair look είναι η απόδειξη ότι ο χωρισμός είναι ευκαιρία για μεγάλες αλλαγές

admin

Ραπανάκι: Τα 3 σημαντικά οφέλη για την υγεία σου

admin

Καφεΐνη: Το απρόσμενο «όπλο» για την προστασία των μαλλιών σου

admin

Τροφές που απογειώνουν το ανοσοποιητικό

admin

Ποια είναι τα 3 πιο αστεία ζώδια

admin

Bandana look: Η νέα απόλυτη τάση και στα νύχια

admin

Είμαστε στην εποχή του Κριού: Πώς επηρεάζεται το ζώδιο σου

admin