Image default
WOMEN ONLY

Όσπρια και πρωτεΐνες: Πώς θα εξασφαλίσεις την καλύτερη απορρόφησή τους;

Όσπρια και πρωτεΐνες

Ευχαριστούμε τον Πωλ Φαρατζιάν, κλινικό διαιτολόγο – διατροφολόγο.

«Ένα από τα ουσιαστικότερα ζητούμενα κατά τη διάρκεια της φυτοφαγίας έχει να κάνει με την κάλυψη του οργανισμού μας σε πρωτεΐνη. Ο σχεδιασμός του διαιτολογίου θα πρέπει να γίνει προσεκτικά, ώστε κατά το δυνατό να υποκαταστήσουμε την απαραίτητη για την ανάπτυξη πρωτεΐνη, όχι μόνο όσον αφορά την ποσότητα, αλλά κυρίως την ποιότητα» απαντά ο Πωλ Φαρατζιάν, κλινικός διαιτολόγος – διατροφολόγος.

Τα όσπρια αποτελούν καλή πηγή πρωτεϊνών, χαμηλής όμως βιολογικής αξίας, λόγω της έλλειψης ορισμένων απαραίτητων για την ανάπτυξη αμινοξέων, όπως αναφέρει ο ειδικός, δηλαδή η πρωτεΐνη που περιέχεται δεν αφομοιώνεται με μεγάλη αποτελεσματικότητα από το μυϊκό σύστημα.  Ωστόσο, πολλά από τα αμινοξέα που δεν περιέχονται στα όσπρια βρίσκονται στα δημητριακά (ρύζι, μακαρόνια, πατάτα κ.α).

Όσπρια και πρωτεΐνες: Πώς θα εξασφαλίσεις την καλύτερη απορρόφησή τους;

«Ο συνδυασμός λοιπόν των οσπρίων με δημητριακά (π.χ. φακές με ρύζι, ρεβύθια με πατάτα, φασόλια με σιτάρι) φαίνεται να αποτελούν μια καλή εναλλακτική λύση του κρέατος».

Καλές πηγές: όσπρια, θαλασσινά, ξηροί καρποί, σόγια

Συνδύασε:

  • Όσπρια + δημητριακά  (π.χ. ρεβίθια + πιλάφι, φακές + πληγούρι)
  • Όσπρια + ταχίνι  (χαλβά μετά τα φασόλια, χούμους)

Επίσης, τα γαλακτοκομικά προϊόντα (τυρί, γιαούρτι)  αποτελούν εξαιρετικής ποιότητας πηγές πρωτεΐνης που δεν πρέπει να μην υπάρχουν στο διαιτολόγιό σου, καθώς προσφέρουν το πολύτιμο ασβέστιο.

«Μια παράμετρος που θα πρέπει να έχεις στο μυαλό σου, είναι να μην παραλείπεις γεύματα κατά τη διάρκεια της ημέρας, αλλά να τρως ένα μικρό σνακ πριν το γυμναστήριο» προτείνει ο ειδικός. «Εάν ο οργανισμός βρίσκεται σε στάδιο νηστείας για μεγάλο χρονικό διάστημα μέσα στην ημέρα χρησιμοποιεί ακόμα και τα αμινοξέα του μυϊκού συστήματος για την παραγωγή ενέργειας, με αποτέλεσμα να μειώνεται η μυϊκή μάζα και όπως ανέφερες, να μην γραμμώνονται οι μύες».

Ποια όσπρια έχουν περισσότερη πρωτεΐνη; Φακές, ρεβύθια και πώς θα βράσεις και φας κάθε ένα!

Related posts

Οι εσπαντρίγιες της άνοιξης: Τα πιο stylish σχέδια που φοριούνται παντού

celeb

Δοκιμάσαμε τη νέα σειρά περιποίησης Hair Superfood του Pantene Pro-V

celeb

Μαλλιά μισά πάνω μισά κάτω: Το απόλυτο βίντεο για να πετύχεις το πιο hot χτένισμα

celeb

Δες το τέλειο μακιγιάζ για πρόσωπο σε σχήμα καρδιάς

celeb

Πώς θα διορθώσω τις ατέλειες στο πρόσωπο με το μακιγιάζ; 3 κόλπα για να εφαρμόσεις

celeb

Κόκκινο κραγιόν: Ποια απόχρωση να επιλέξεις, τι μακιγιάζ να κάνεις και συμβουλές για σαρκώδη χείλη

celeb

Σε ποιες τροφές βρίσκεται το κρυμμένο αλάτι και για ποιους λόγους να το μειώσεις;

celeb

Η Biotherm για ακόμη μία χρονιά ήταν ο υπερήφανος χορηγός ομορφιάς του Spetsathlon

celeb

4 συνδυασμοί τροφών για καλύτερη απορρόφηση βιταμινών από την δρ Μαρία Ψωμά

celeb